Čínske príslovie „Možno žijeme v zaujímavých časoch“ sa nikdy nezdalo relevantnejšie – cestovné obmedzenia, politické nepokoje, extrémne počasie. Pridajte k tomu požiadavky trvalej udržateľnosti a ekologické iniciatívy a zdá sa, že splniť tieto ciele a zároveň zostať konkurencieschopným je viac ako náročné. Najmä pokiaľ ide o rozvoj predaja a obchodníkov, potrebujeme nové riešenia, ktoré zodpovedajú dobe.
Virtuálny tréning ponúka práve to – spôsob, ako udržať krok s dobou a s novými trendmi a súčasne rozvíjať svoje zručnosti bez ohľadu na vonkajšie obmedzenia. Virtuálny tréning však nie je len záložným riešením pre situácie, keď sa nemôžeme stretať osobne – ponúkajú spôsob, ako vyriešiť viacero ďalších výziev.
Virtuálny tréning umožňuje odstrániť cestovné a ubytovacie náklady. Zníži sa aj čas potrebný na rozvoj vašich pracovníkov, pretože nestrácajú čas cestovaním tam a späť. Uhlíková stopa vašej organizácie klesá, zatiaľ čo produktivita stúpa. Je to výhodné pre všetkých.
V skutočnosti sú krátke virtuálne tréningy výhodné nielen ekonomicky, ale majú zmysel aj z hľadiska efektivity rozvoja. Virtuálne stretnutia prispievajú k flexibilnému rozvoju, ktorý zapadá do moderného pracovného prostredia a je prispôsobený potrebám účastníkov.
Preto v Mercuri International ponúkame aj túto možnosť. Je nám jasné, že je to nový prístup a koncept, takže je užitočné pozrieť na najčastejšie otázky, ktoré sú s ním spojené. Veríme, že vám pomôžu odhaliť výhody virtuálneho tréningu.
Čo je to virtuálny tréning?
Virtuálny tréning je rozvojová aktivita, ktorá prebieha na špecializovanej IT platforme s trénerom / facilitátorom. Môže to byť jedna udalosť alebo séria viacerých aktivít. Každá z nich prebieha naživo so všetkými účastníkmi pripojenými súčasne. To umožňuje ľuďom z rôznych geografických oblastí zúčastniť sa aktivity spolu, s minimálnym vplyvom na náklady.
Ako dlho tréning trvá?
Dĺžka tréningu je zvyčajne 1 – 2 hodiny, v závislosti od tém, rozvojových cieľov a potrieb a časového priestoru účastníkov. Prebieha v pracovnej dobe, čo účastníkom umožňuje počas zvyšku dňa pracovať. Dopad na pracovnú aktivitu je v porovnaní s tradičným tréningom minimálny.
Ako vyzerá virtuálna učebňa? Môžu účastníci komunikovať s facilitátorom a medzi sebou?
Interaktívny prvok je presne to, čo odlišuje túto formu od jednosmerných webinárov, ktoré väčšina ľudí videla predtým. Virtuálna učebňa je vybavená funkciami, ktoré umožňujú účastníkom aktívne sa zúčastňovať a vzájomne spolupracovať, aj keď nie sú fyzicky v tej istej miestnosti. Kľúčom k úspechu sú však skúsenosti trénera pri práci s virtuálnou učebňou, využívajúc celý potenciál virtuálneho prostredia. Konzultzanti Mercuri International majú rozsiahle pedagogické skúsenosti a využívajú overené metódy prispôsobené každej rozvojovej aktivite.
Ako zistím, či sa účastníci aktívne zapájajú alebo pasívne počúvajú?
Aktívne vzdelávanie je jadrom rozvojových aktivít, navrhnutých a poskytovaných spoločnosťou Mercuri International, či už “face to face” alebo virtuálne. Dôležité je na začiatku každého stretnutia nastaviť pravidlá, aby účastníci vedeli, čo sa od nich očakáva. Vstupy trénera sú kombinované s aktivitami účastníkov, ktoré vyžadujú aktívne zapojenie hlasovania, práca v malých skupinách na virtuálnych flipchartoch, zdieľanie súborov alebo poznámok … Jedinou hranicou je kreativita trénera.
A materiály? Sú prezentované v rovnakom formáte ako v tradičných učebniach?
Vzdelávacie materiály použité počas tréningu sú vyvinuté špeciálne pre virtuálne tréningy. Naše digitálne know-how sa spojilo s našimi znalosťami v oblasti rozvoja predaja, ktoré sme získali počas viac ako 50-ročnej histórie – a garantujeme najlepší formát podporných materiálov.
Ako sa môžem dozvedieť viac o virtuálnych tréningoch?
Ozvite sa nám a my vám pomôžeme navrhnúť správne riešenie virtuálneho tréningu pre vašich ľudí.